top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverCynnie

Hippe Wandelschoenen

Sinds kort ben ik gaan wandelen.. liefst in m'n uppie en elke keer een nieuwe plek.. maar ook af en toe met een vriendin en lekker kletsen tijdens de wandeling is fijn. Er komen ongemerkt vaak diepe gespreken op gang. Volgens bepaalde mensen om mij heen word ik nu echt oud Maar geeft niet, het is gewoon heerlijk en geef er een eigen draai aan. Ik ga mindfull wandelen!!! Alles bekijken en tussen door midden in de natuur een meditatie en luisteren naar de stilte en vogeltjes om vervolgens een stuk flink de pas er in te zetten. Onderweg mijn lunch nuttigen en met een voldaan gevoel weer terug te gaan.

Nog voor ik echt de paden op ging heb ik me tot laat in de nacht ingelezen over wandelen, wandel outfits, wandel tips en allerlei routes en wandelvakanties. Super enthousiast leek het me heerlijk om er die morgen om 5uur toen ik weer klaar wakker was erop uit te trekken.. zien hoe de zon op kwam, de vogeltjes horen ontwaken.. bla bla enz..( ik ben eigenlijk een uitslaper maar ben laatste tijd zo vroeg wakke)

Omdat ik nog geen 'wandel outfit' had.. (kan niet gaan wandelen in m'n leren jasje of lange jas op m'n hockey schoenen toch?!) ..moest ik me bedwingen om niet bij zonsopgang de natuur in te trekken!

Dus de volgende dag gelijk op jacht naar die vreselijk lelijke wandelschoenen..want wees even eerlijk.. wat een monster dingen zijn dat!!! Na tig paar gepast te hebben en km's door de winkel gelopen te hebben, en de verkoopster er dodelijk vermoeid uit ging zien door mijn besluiteloosheid.., besloot ik toch voor m'n redelijk 'leuke' stoere blauwe shoes te gaan die wel leuk bij m'n spijkerbroek matchen!

Echt.. ik heb zulke lelijke schoenen gezien dat deze gewoon super leuk zijn!! Maar het gaat niet om leuk probeerde ze me in de winkel duidelijk te maken. Ja daggg ..onzin natuurlijk!!! Het oog wil ook wat. Oké.. het worden de blauwe stappers.. nu nog een bijpassende rugzak en wandelsokken en de missie is geslaagd!

Leen nog even een soft shell jasje van Robert tot ik een leuke ben tegen gekomen voor me zelf.. (inmiddels ben ik een burgerlijke blauwe en rode maar functionele jas tegen gekomen en werkt echt perfect).. weer en wind doet me niks meer!

Ik was er klaar voor, aan de spullen kon het niet liggen, alle tips gelezen en de route ligt klaar! De paden op en op naar de wandelvakantie in Ierland en de 4dgse Nijmegen??? (grapje!) Maar een wandel vakantie gaat er wel een keer van komen!!


0 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page